- Seljačka buna (ili Hrvatsko-slovenska Seljačka buna po suvremenicima nazivana još i Velika seljačka buna ili seljački rat) je buna koja je izbila na susedgradsko-stubičkom vlastelinstvu zbog povećanja rente i terora Franje Tahija, 1573. godine
- Ambroz Matija Gubec, (Hižakovec u Hrvatskom zagorju oko 1548. - Zagreb, 15. veljače 1573.?) bio je hrvatski seljak i vođa seljačke bune u Hrvatskoj i Sloveniji
- Antun Augustinčić (Klanjec, 4. svibnja 1900. – Zagreb, 10. svibnja 1979.), bio je hrvatski kipar, likovni pedagog, i akademik. Uz Ivana Meštrovića i Franu Kršinića svakako najznačajniji hrvatski kipar 20. stoljeća. Svjetski poznat po spomenicima izvedenim diljem svijeta, poput; Rudara iz Ženeve (ispred zgrade Međunarodnog ureda rada), Vjesnica mira – ispred zgrade Ujedinjenih naroda u New Yorku, Spomenika žrtvama fašizma u Adis Abebi te Spomenika seljačkoj buni u Stubici
- The Croatian–Slovene Peasant Revolt (Slovene: hrvaško-slovenski kmečki upor) of 1573 was a large peasant revolt in the territory that nowadays belongs to Croatia and Slovenia. The revolt, sparked by cruel treatment of serfs by Baron Ferenc Tahy, ended after 12 days with the defeat of the rebels and bloody retribution by the nobility
- Matija Gubec (c. 1548 – 15 February 1573), with his real name Ambroz Gubec (or Gobec), was a Croatian revolutionary, best known as the leader of the Croatian-Slovenian peasant revolt. He was part of the court of three people that governed the rebels
- Antun Augustinčić (4 May 1900 – 10 May 1979) was a prominent Croatian sculptor active in Yugoslavia. Along with Ivan Meštrović and Frano Kršinić he is considered one of the three most important Croatian sculptors of the 20th century. His most notable sculptures include the Peace monument which stands in front of the United Nations building in New York City and the Miner statue in front of the International Labour Organization headquarters in Geneva.
His last great work was the memorial dedicated to the 1573 Peasants' Revolt and its leader Matija Gubec, which was erected near Oršić Castle in Gornja Stubica in 1973. The monument is made of bronze and stone and features a relief covering 180 square metres
This text is licensed under a Creative Commons Attribution-ShareAlike 4.0 International License.